سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی بالینی

 این مطالب فقط برای آگاهی است وهیچ گونه جنبه تبلیغی ندارد. 

علاوه بر ایالات متحده آمریکا کشورهای دیگه ای هم هستن که درزمینه تولید روانشناسی کمتر از آمریکا نیستند وفعالیت زیادی در این حوزه دارن. این کشورها عمدتا همون کشورهای توسعه یافته هستند...

کانادا

ایالت نیوبرونزویک، شهر فردریکتون دانشگاه سنت توماس.

ایالت آلبرتا، شهرهای ادمونتون وکلگری.

ایالت اونتاریو شهر تورونتو، دانشگاه تورونتو.

ایالت کبک، شهرمونتریال، دانشگاه مونتریال.

ایالت نوا اسکوتیا، شهرهالیفاکس دانشگاه دال هوزی.

شرایط تحصیلی در کانادا تقریبا مثل آمریکاس و هرساله به تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی بورس اعطا میشه. دانشگاه آلبرتا بیشترین دانشجویان ایرانی رو در خودش جا داده.

کانادا یکی از بهترین گزینه های ادامه تحصیل در رشته روانشناسیه. کانادا از کشورهاییه که دو زبانه اس.

یعنی بعضی ایالتهای این کشور مثل نیوبرونزویک و کبک همزمان دارای دو زبان انگلیسی و فرانسوی هستند. این ایالتها در شرق کانادا قرار دارند. البته بسته به رشته، زبان هم متفاوته ولی معمولا دانشگاههای انگلیسی زبان از دانشگاههای فرانسوی زبانها جدا هستن.

در بعضی از دانشگاههای این کشور دوره فوق لیسانس فقط یکساله. کاناداهم مثل آمریکا شرایط خوبی داره که باید در موردش خیلی توضیح بدم. البته بعدا مینویسم.

روسیه

مسکو، دانشگاه دوستی ملل و دانشگاه دولتی مسکو.

در مقطع دکترا هیچ احتیاجی به دعوت نامه از دانشگاه مقصد نیست و خیلی راحت به سفارت روس مراجعه میکنید و میگید میخام درس بخونم. یه فرم به شما میدن پر می کنید. دانشگاه روانتخاب می کنین. بعدم وارد روسیه می شید و درس می خونید. روسیه بزرگترین کشور دنیاس و 9 ساعت رسمی و 11 ساعت غیر رسمی داره. این کشور یک میلیون و پانصد هزار دانشجو داره و سه میلیون نفر به دانشجوهای این کشور رسیدگی میکنن. دانشگاههای روس با دانشگاههای آمریکا رقابت میکنن. به نظر من بعد از آمریکا بهترین کشور برای ادامه تحصیل در رشته روانشناسی روسیه اس.

مسکو صاحب زیبا ترین شبهای جهانه. این معروفیت به دلیل نورپردازی های بی نظیر این شهره. کاخ کرملین، میدون سرخ، پارک پیروزی و کلی موزه مثل موزه هواپیماها و موزه سماور از معروفترین جاذبه های مسکوهستن.

تازه سن پطرزبورگ هم خیلی قشنگه. سن پطرزبورگ  یکی از موزه شهرهای جهانه و این به دلیل وجود موزه آرمیتاژه که خیلی بزرگ و شکیله. دریاچه لادوگا توی شرق سن پطرزبورگ هم فوق العادس. این شهر بزرگترین و پر جمعیت ترین شهریه که در بالاترین مدار قرار گرفته وشش ماه شبه و شش ماهم روزه.

مراقب باشین روسیه خیلی گرونه. روسیه هم مثل ایران تورم زیادی داره. طوری که خوردن یه شام تو مسکو حدود 90 هزار تومن آب میخوره.

( تو یکی از معروفترین رستورانهای اراک هم یه پرس خاویار با مخلفاتش حدود 120 هزار تومنه). حالا اراک گرونتره یا مسکو؟

آلمان

دانشگاه شهرلایپزیک در صدره. دراکثر شهرهای آلمان میشه رشته روانشناسیو پیدا کرد. آلمان به غیر از اینکه میزبان روانشناسیه، مهد علم جامعه شناسی هم هست. شهر مانهایم بهترین شهر برای ادامه تحصیل در این رشته اس و بعد از اون شهر شیکاگو خیلی عالیه.

درآلمان روانشناسی بین مردم جایگاه ویژه ایی داره. اینو از شبکه هاشون هم میشه فهمید. اگه شبکه های تلویزیونی آلمان رو نگاه کرده باشین کاملا متوجه حرف من میشد مثل همین برنامه بیگ برودر که از آر تی ال پخش میشد. من هر شب نگاه میکردم اینقدر با این بندگان خدا جالب برخورد میکردن که نخاله ترین انسانها رو هم به بهترین آدما تبدیل میکردن. به این میگن روانشناسی.

آلمانیاخیلی تابلو هستن چون خیلی بد لباسن وهم خیلی بدآرایش میکنن. بهترین غذای آلمانیا کلم آب پزه که من واقعا بدم میاد، چون بوی وحشتناکی داره.اما ارزش غذایش خیلی بالاست.

درآلمان دانشجویان دانشگاه آزاد نمی تونن درس بخونن. مام تصمیم نداریم بریم آلمان چون هواش خوب نیست. برای ادامه تحصیل، زبان آلمانی از مواد لازمه.

اتریش

دانشگاه شهرزالتسبورگ یا همون سالزبورگ که در غرب وین قرار داره. اتریش هم دانشگاه آزادی هارو قبول نمیکنه وکسانی هم که دانشگاه پیام نور و یا روزانه هستن هم باید یکسال از آخرین دوره تحصیلاتشونو دوباره اونجا بگذرونن. به این دلیل که میگن یکسال از نظر تحصیل از ایران جلوترن. دراتریش هم باید به زبون آلمانی مسلط باشید.هزینه تحصیل در اتریش حدود 8 تا 12 میلیون تومنه. ولی به نظر من اتریش می ارزه، چون کلی جای دیدنی داره، مثل روستای هالشتات و موسیقی های خیابونی وین( وین پایتخت موسیقی جهانه). حداقل حوصله آدم سر نمیره. همش که نمیشه درس خوند.

فرانسه

بهترین دانشگاه فرانسه، دانشگاه سوربنه. در روانشناسی هم همینه، فرقی نداره از کدوم دانشگاه باشین (آزاد یا سراسری). پاریس در لغت به معنای زیباست ویه اسم دخترونه هم هست.(پاریس شهربوسهاست). فرانسه هم موزه زیاد داره.من از فرانسه خوشم نمیاد، فقط اینقدر میدونم که باید خیلی درس خون باشین.اکثراساتید دانشگاه ما توی فرانسه روانشناسی خوندن و خیلی تعریف میکنن(من روانشناسی بالینی می خونم) علاوه بر دانشگاه سوربن در شهر لیون هم دانشگاه خوبی هست. هزینه تحصیل دراین کشور خیلی بالاست.

انگلیس

انگلیس از اون دسته کشورایی که در همه زمینه های علم حرفای زیادی برای گفتن داره. همونطور که میدونید انگلیس تنها کشوریه که به صورت مملکتی اداره میشه و از چهار مملکت تشکیل شده. دراکثر ممالک انگلستان دانشگاههایی وجود دارند که میشه روانشناسی رو در اونا پیدا کرد.

فرقی نمی کنه  که دردانشگاه آزاد و یاغیرآزاد درس خونده باشین. به نظرمن بهترین گرایش در رشته روانشناسی دربریتانیا، همون فراروانشناسیه که در موردش هم یه مطلب نوشتم( در همین وبلاگ).

هزینه ها در انگلیس بسیار بالاست به نحوی که مخارج تحصیل در مقطع لیسانس سالیانه حدود 55 میلیونه.(از آمریکا هم بیشتره). تازه کلی هم باید درس بخونید.

میدونید که اولین کرسی روانشناسی در انگلیس در دهه سی میلادی بوجود اومد. ولی میتونم بگم انگلیس از کشورایی مثل آلمان و اتریش که مهد روانشناسی هستن خیلی جلو تره.

اگه امکان تحصیل توی انگلیس براتون بوجود اومد شک نکنید و بلافاصله قبول کنید. چون چیزایی یاد میگیرید که حتی توی روسیه وآمریکا هم پیدا نمی کنید. انگلیس مهد همه علم هاست خصوصا روانشناسی.

 این بحث ادامه دارد.


ارسال شده در توسط امیر احتشام