سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی بالینی

 این مطالب فقط برای آگاهی است وهیچ گونه جنبه تبلیغی ندارد.

 

 

لازم به ذکره که خیلی ها راغب به تحصیل در این کشور نیستند.

سوییس

سوییس هم از جمله کشورهایی که در زمینه های مختلف خصوصا روانشناسی پیشرفتهای زیادی داشته. علاوه بر این، سوییس میهن دانشمندان زیادی هم در این عرصه بوده که خیلی هم مهمه. یکی ازمعتبرترین دانشگاههای دنیا هم در سوییس قرار داره.

دانشگاههای مهمی که در این زمینه کار می کنن در لوزان و ژنو واقع شده اند.

اسپانیا

اسپانیا هم از اون دسته کشورهاییه که برای ادامه تحصیل مکان خوبیه. اطلاعاتم کامل نیست باید بپرسم.

استرالیا

استرالیا هم بد نیست و می تونم بگم نسبت به این کشورها تازه وارد این عرصه شده. من اسم آدلایدو زیاد شنیدم میگن دانشگاه خوبی داره. استرالیا هم مثل انگلیس و آمریکا هزینه های تحصیلیه بالایی داره( درمقطع لیسانس سالانه حدود 45 میلیون تومن).

واحد پول استرالیا دلار استرالیاست.ارزشش نزدیک به 800 تومنه.

جمهوری چک

جمهوری چک به مرکزیت شهر پراگ(مادر پایتختهای دنیا) دارای دانشگاههای بسیار خوب و رده بالاییه. چک یکی از بهترین برای کشورها برای ادامه تحصیل در رشته های مختلف در زمینه های اقتصاد، مدیریت و روانشناسیه.

بیشتر از همه این رشته ها، اقتصاد طرفدارای زیادی داره. حتی دانشجویانی ازآمریکا برای ادامه تحصیل به این کشور می آن. چک عضو اتحادیه اروپاست و پول اون یوروست.

هزینه تحصیل درچک سالیانه بین7 تا 10 میلیون تومن متغییره. درصورت اینکه زبان چکی هم بلد باشین این هزینه خیلی پایین میاد و یه جورایی بورس میگیرین و تقریبا مجانی درس میخونین.

اگه اشتباه نکنم نزدیک به 400 ایرانی در دانشگاههای چک درس میخونن.

اسکاندیناوی (نروژ، سوید، فنلاند و دانمارک)

دانشگاههای کشورهای اسکاندیناوی هم خوبند.

در کشور نروژ، دانشگاه شهرهای اسلو، برگن و ُترندهایم.

سوید، دانشگاه شهراستکهلم.  مالمو، گوتنبرگ و سوند سووال هم بدک نیستن.

فنلاند، دانشگاه شهرهای هلسینکی، تورکو و اسپو بهترین دانشگاههای این کشورهستن.

فنلاند تنها کشوری در حوزه اسکاندیناویه که واحد پولش یوروست. زبونش یکم سخته ولی جای خیلی خوب و بی سرو صداییه.

دانمارک هم دانشگاه کپنهاگن رو داره، که خیلی دانشگاه تاپیه.

همه کشورهای اسکاندیناوی به جز فنلاند واحد پولی کمی دارند و معمولا از 120 تا 220 تومن متغیرند. اما این به این معنی نیست که این کشورها خیلی ارزون هستن. مثلا هزینه زندگی در استکهلم برای یه دانشجو ماهیانه حدود 800 هزار تومن و در شهرهایی به جز پایتخت تا نصف کاهش هم پیدا میکنه.

در نروژ زیاد بارون میاد. حتی شهرهایی دارند مثل ترندهایم که فقط یک روز از سال آفتاب داره. یه جشنی هم به اسم جشن بارون اونجا برگزار میشه. سوپ آلوی نروژی هم خیلی معروفه. یه سوپ بنفش رنگه که توی مهمونی های سلطنتی سرو میشه.

مهمترین  خصوصیتی که این کشورها دارند اینه که دانشگاههای این کشورها کاملا مجانین و هیچ شهریه ایی از شما نمی گیرند. حتی در صورتی که این در این کشورها آشنایی داشته باشید که بتونید پیشش اقامت کنید، تقریبا هیچ هزینه ایی نخاهید داشت.

اسراییل

سطح علمی در دانشگاههای این کشور خیلی بالاست. به این دلیل که یهودی ها نسبت به همه چیز شک میکنن و انسانهای بسیار دقیقی هستن. حتی بیشتر از بیست سال پیش در این کشور نخاع رو بهم پیوند زدند.

درحوزه روانشناسی هم اسراییل یکی از بزرگترین کشورهاییه که دارای قدرت زیادیه.حتی میتونم به همون آزمایش معروف صدای قلب مادران که در یکی از بیمارستانهای تل آویو برای نوزادان پخش شد، اشاره کنم. محققان اونجا فهمیدن که نوزادان مادرانشون رو از روی صدای قلبهاشون میشناسن وفقط با اون صداس که خابشون میره و یا آروم میشن.

دانشگاه بن گوریون درتل آویو وحیفا دراین زمینه بسیار کار کرده اند. بنیاد کلبمن هم سالانه برای 700 دانشجوی ایرانی بورس تحصیلی صادر میکنه.

اکثرجمعیت اسراییل از کشورهای ایران، لهستان و مجارستان به اسراییل مهاجرت کرده اند.

واحد پول اسراییل ِشکل هست.این واحد پولی در زمان هخامنش واحد پول ایران بوده.


ارسال شده در توسط امیر احتشام